Then Swänska Argus

Argus ögon blickar ut mot omvärlden – och förundras!

Den kåta rektorn får sparken – gymnasiet i kris igår efter rektorns sexflörtande « Politiskt Inkorrekt

leave a comment »

Rektorn på Norrlands Entreprenörsgymnasium har fått sparken efter att Nyheter24 rapporterat att han bland annat är med i sexgrupper som ”Multiple orgasms” och ”Vi som är sexgalna” på Facebook. I övrigt anförs i rapporteringen inget mer än att han också ”synts på sexsidor”. Ingenting i rapporteringen (och utöver den har jag inga som helst fakta att hålla mig till, jag kan bara uttala mig utifrån vad som rapporterats) tyder på att rektorn blandat ihop sin yrkesroll med sitt sexintresse. Vilken är då grunden för hans avskedande? Antingen finns här ett problem i nyhetsmedias rapportering, nämligen att man inte rapporterar faktiskta förhållanden, eller så har någon fått sparken på grund av sitt privatliv. Om någon under sin yrkesutövning som rektor blandar in sina privata sexuella preferenser kan jag också finna det olämpligt. Men jag är inte säker på att de grupper någon är medlem i på Facebook ska kunna utgöra grund för avskedande. Om jag som exempelvis GAIS:are är ordförande i en styrelse, har jag då rätt att avsätta min VD när jag upptäckt att han är med i flera grupper som stöder AIK?

Written by Then Swänska Argus

18 juni 2009 den 13:25

Publicerat i Övrigt

Tagged with ,

Kommentera

